Liceum
Doświadczenie IB to nie tylko sposób na naukę, to sposób na życie i dla ponad miliona uczniów każdego roku, droga do lepszego, bardziej pokojowego świata. source: ibo.org

Niepubliczne Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące Open Future International School w Krakowie, IB World School 050654 to szkoła koedukacyjna dla uczniów w wieku 14-19 lat, która istnieje od 2021 roku. Od początku powstania naszego liceum realizujemy ścieżkę nauczania dwujęzycznego z maturą polską, a od 2 czerwca 2023 jesteśmy akredytowaną szkołą prestiżowego programu matury międzynarodowej IB. 

Open Future Way: co nas wyróżnia?

Jesteśmy jedyną IB World School w Małopolsce z autoryzacją aż trzech programów międzynarodowych Fundacji IBO z Genewy: Primary, Middle i Diploma Programmes.

Co ważne, realizowane metody pracy w naszym liceum, zostały zbudowane na bazie ponad 10-letnich doświadczeń w Open Future International Primary School w oparciu o aktywne metody projektowe i są spójne z misją naszej szkoły, której celem jest: wychowywanie młodzieży na świadomych i odpowiedzialnych obywateli świata poprzez zapewnienie im edukacji wysokiej jakości.

Nasz wymagający systematycznej i rzetelnej pracy czteroletni program nauczania w liceum to zobowiązanie ucznia do ukończenia projektów tzw. service learning, dzięki czemu oddaje społeczności, do której należy swoją empatię i uzyskuje globalną świadomość. Kształtujemy postawy naszych uczniów (w ścieżkach z maturami polską jak i międzynarodową IB) podstawie wartości zawartych w profilu ucznia International Baccalaureate (IB).

Dbamy o dobrostan naszych uczniów poprzez przekazywanie im informacji zwrotnej na temat procesu nauki oraz poprzez przemyślany plan pracy w danym roku szkolnym. 

Nasi uczniowie otrzymują raporty ze swojej pracy po realizacji każdego bloku tematycznego (zgodnego z podstawą programową polską i wytycznymi IB). Tym samym jasne kryteria oceny kształtującej (opisowej z informacją zwrotną) wzmacniają naszych uczniów w ścieżce edukacyjnej oraz sprawiają, że nauka w szkole jest procesem wspólnej pracy nauczycieli i uczniów.

W korelacji przedmiotów humanistycznych, przyrodniczych, matematycznych, zajęć artystycznych, nowoczesnych technologii i sportowych, realizujemy podstawę programową polską, której integralną częścią w naszym liceum są wizyty studyjne na lokalnych uniwersytetach, w bibliotekach, muzeach, teatrach, domach kultury, udział w warsztatach tematycznych czy też wycieczkach edukacyjnych w Krakowie i jego okolicach, w Polsce i za granicą. 
Po dwóch latach nauki w naszym liceum uczniowie mogą zdecydować czy będą podążali ścieżką z maturą polską, czy z maturą międzynarodową IB. Realizacja powyższych planów w naszym dwujęzycznym liceum jest spójna z holistycznym rozumieniem procesu nauczania, tj. poprzez łączenie wiedzy, uczenie się przez doświadczenie oraz postrzeganie licealisty jako młodego człowieka z indywidualnymi cechami i jego potencjałem.

Rezultatem pracy i nauki przez doświadczenie jest przygotowanie ucznia do samodzielnego i krytycznego myślenia, umiejętności wyszukiwania rzetelnych informacji, przygotowania i zaprezentowania działań, dzielenia się swoją pracą z innymi oraz rozumienia potrzeby pracy na rzecz środowiska lokalnego, a tym samym dobre przygotowanie do ciągle zmieniającego się jutra. 

Dwujęzyczne Liceum Open Future otwiera drzwi do wiedzy, przyjaźni i świata.

Dowiedz się więcej:

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!