Nasza kadra pedagogiczna

Elżbieta Ryznar –Dyrektor Szkoły Podstawowej i Przedszkola
Dostępne dla rodziców oraz opiekunów godziny dyżurów:
-środy w godz. 16.00-17.00 – Budynek PYP (ul. Kwiecista 25)
-piątki w godz. 7.30-8.30 – Budynek MYP (ul. Pawła z Krosna 10)
oraz, w razie potrzeby – dogodny dla Państwa termin ustalony z Dyrektorem

email kontaktowy: elzbieta.ryznar@openfuture.edu.pl

Anna Przybyło –Wicedyrektor SP (MYP), Koordynator MYP, Dyrektor metodyczny OF
email kontaktowy: anna.przybylo@openfuture.edu.pl

Jolanta Drożdż –Wicedyrektor SP PYP, Koordynator świetlicy
email kontaktowy: jolanta.drozdz@openfuture.edu.pl

Nasi nauczyciele to osoby starannie wybrane spośród kilkuset kandydatów na podstawie 4-etapowej rekrutacji, w czasie której sprawdzamy nie tylko konieczne dyplomy uczelni pedagogicznych, ale przede wszystkim podejście do dzieci i nauki, które w naszej szkole jest diametralnie inne, niż w tych klasycznych.

Nauczanie zintegrowane w szkole i wszystkie treści programowe realizowane są w sposób holistyczny w formie projektów badawczych zgodnie z podstawą programową MEN. Projekty badawcze są przygotowywane wspólnie przez cały zespół nauczycieli. Ustalana jest główna idea projektu, ścieżki badawcze, planowane są aktywności, ćwiczenia i zadania dla dzieci na cały okres trwania projektu. Wybierane są 2-3 postawy z profilu ucznia szczególnie rozwijane w ramach projektu. W czasie nauczycielskich spotkań grono nauczycielskie na bieżąco wymienia się uwagami i pomysłami. Po zakończonym projekcie następuje refleksja i podsumowanie pracy przez nauczycieli.

Kadra w Open Future to wykwalifikowani nauczyciele z pasją. Oczywiste jest, że nawet najlepszy program edukacyjny, jakim według nas jest International Baccalaureate, musi być wdrażany przez nauczycieli, którzy w niego wierzą, którzy go dobrze poznają i którzy będą go konsekwentnie stosować w swojej pracy z młodzieżą. Program to narzędzie, który ma służyć nauczycielom w pracy. Zdajemy sobie sprawę, że kompetentni, pozytywnie nastawieni, zmotywowani i pełni zaangażowania nauczyciele to podstawa sukcesu uczniów Open Future.

Cechy naszych nauczycieli:

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego – w Open Future ten język jest równorzędny z polskim. Poczynając od szkoleń, które przechodzą nauczyciele, poprzez przygotowanie dokumentacji aż po komunikację z niektórymi rodzicami i członkami zespołu, którzy nie mówią po polsku – używamy języka angielskiego codziennie. Część zajęć lekcyjnych może być prowadzona w tym języku (oprócz języka polskiego oraz historii i geografii Polski)
  • wysokie kompetencje – zarówno akademickie, czyli zasób wiedzy z tematu uczonego przedmiotu, dydaktyczne, a więc umiejętności przekazania wiedzy w przyjazny i nowoczesny sposób, kierownicze (menedżerskie), bo nauczyciel zarządza nie tylko 18-osobową klasą, ale także współpracą z rodzicami oraz umiejętności budowania relacji, aby ta praca i współpraca przebiegała jak najefektywniej
  • wysokie zaangażowanie w pracę – entuzjazm i oddanie są niezbędne w naszej pracy, abyśmy wspólnie z uczniami udowodnili, że nauka według zaleceń International Baccalaureate Organization jest przyjemna i bardzo skuteczna i pozwoliła uczniom nabyć mnóstwo nowych umiejętności, z których są dumni. Zaangażowanie nauczycieli przekłada się na dodatkową motywację uczniów.
  • podejście do każdego ucznia z szacunkiem – wierzymy głęboko, że poza umiejętnościami szkolnymi i zdobywaniem wiedzy, bardzo ważnym zadaniem szkoły jest wychowanie uczniów na ludzi o wysokich kompetencjach społecznych, którzy są otwarci na innych, potrafią rozwiązywać problemy w duchu wzajemnego szacunku, zrozumienia swoich racji. Nauczyciel ma być tą osobą, która własnym przykładem nauczy dzieci właśnie takiego podejścia do współpracy nie tylko w klasie, ale w całym ich życiu

Bardzo ważnym elementem programu IB jest współpraca pomiędzy nauczycielami. Wiedza nie może być podzielona na przedmioty, uczniowie muszą wiedzieć, że przedmioty zajmują się różnymi aspektami tego samego zagadnienia, ale łączą się w całość. Na przykład w tym samym czasie na historii powinien być omawiany okres wojen napoleońskich, na geografii regiony, w których te wojny były toczone, na języku polskim nasz hymn, gdzie „dał nam przykład Bonaparte, jak zwyciężać mamy”, a na przedmiotach ścisłych dzieci mogą się uczyć obliczać trajektorię pocisku wystrzelonego z armaty w czasie jednej z bitew cesarza Francji.

Dzięki temu, że wiedza z różnych przedmiotów przenika się i łączy, uczniowie dużo więcej zapamiętują i widzą większy sens w nauce.