Kadra pedagogiczna

Nigdy nie wątp w to, że mała grupa myślących, zaangażowanych obywateli może zmienić świat; to jedyne, co kiedykolwiek się udało – Margaret Mead

Kadra w Open Future to wykwalifikowani nauczyciele z pasją. Programy PYP, MYP i DP akredytowane przez Fundację International Baccalaureate, oraz matura polska są w naszej szkole wdrażane przez nauczycieli, którzy je dobrze znają i którzy nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe.

Nasi nauczyciele są kompetentni, pozytywnie nastawieni, zmotywowani i pełni zaangażowania ludźmi, i to te cechy stanowią podstawę sukcesu uczniów szkół Open Future.

Cechy naszych nauczycieli:

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego – w Open Future język angielski jest obok języka polskiego, językiem komunikacji i instrukcji każdego dnia. Poczynając od szkoleń dydaktycznych IB dla nauczycieli, poprzez przygotowanie dokumentacji szkolnej i wychowawczej, aż po komunikację z rodzicami i członkami zespołu, którzy nie mówią po polsku, jest on naszym narzędziem pracy. Lekcje w klasach I-II LO są prowadzone dwujęzycznie (w j.polskim i j.angielskim; oprócz nauczania języka polskiego oraz historii i geografii Polski. Językiem instrukcji w klasach III-IV z maturą międzynarodową IB, jest również język angielski.
  • wysokie kompetencje – akademickie, czyli zasób wiedzy z zakresu uczonego przedmiotu; dydaktyczne, a więc umiejętności przekazania wiedzy w przyjazny i nowoczesny sposób; społeczne i komunikacyjne, bo nauczyciel zarządza nie tylko 21-osobową klasą, ale także współpracuje z rodzicami.
  • wysokie zaangażowanie w pracę – entuzjazm i oddanie są niezbędne w naszej pracy, abyśmy wspólnie z uczniami udowodnili, że nauka według zaleceń International Baccalaureate Organization jest przyjemna i bardzo skuteczna i pozwoliła uczniom nabyć mnóstwo nowych umiejętności, z których są dumni. Zaangażowanie nauczycieli przekłada się na dodatkową motywację uczniów.
  • podejście do każdego ucznia z szacunkiem – wierzymy głęboko, że poza umiejętnościami szkolnymi i zdobywaniem wiedzy, bardzo ważnym zadaniem szkoły jest wychowanie uczniów na ludzi o wysokich kompetencjach społecznych, którzy są otwarci na innych, potrafią rozwiązywać problemy w duchu wzajemnego szacunku, zrozumienia swoich racji. Nauczyciel ma być tą osobą, która własnym przykładem i efektywną komunikacją, nauczy dzieci właśnie takiego podejścia do współpracy nie tylko w klasie, ale w całym ich życiu

Bardzo ważnym elementem programu IB jest współpraca pomiędzy nauczycielami. Wiedza nie może być podzielona na przedmioty. Uczniowie muszą rozumieć, że przedmioty zajmują się różnymi aspektami tego samego zagadnienia, ale łączą się w całość. Na przykład w tym samym czasie na historii powinien być omawiany okres wojen napoleońskich, na geografii regiony, w których te wojny były toczone, na języku polskim nasz hymn, gdzie „dał nam przykład Bonaparte, jak zwyciężać mamy”, a na przedmiotach ścisłych dzieci mogą się uczyć obliczać trajektorię pocisku wystrzelonego z armaty w czasie jednej z bitew cesarza Francji.

Dzięki temu, że wiedza z różnych przedmiotów przenika się i łączy, uczniowie dużo więcej zapamiętują i widzą większy sens w nauce.