Co nas wyróżnia?

Open Future way

Naukę i przygotowanie do zdania Matury Międzynarodowej IB rozpoczynamy wcześniej niż dopiero w klasie trzeciej klasie liceum.

IBO przygotowało 3 różne etapy/programy dostosowane do wieku uczniów:

  • Primary Years Programme – dla dzieci od 3 do 12 lat (realizowane w przedszkole i od 1 do 5 klasy szkoły podstawowej)
  • Middle Years Programme – dla młodzieży 12 do 16 lat (realizowane od 6 do 8 klasy szkoły podstawowej oraz w1 i 2 klasie Liceum)
  • Diploma Programme – dla uczniów przygotowujących się do Matury Międzynarodowej (w 3 i 4 klasie Liceum)

Wysoka jakość edukacji i tzw. continuum

Kluczowe dla uczniów Liceum Open Future jest to, że w ciągu 4 lat realizujemy 2 certyfikowane programy IB: Middle Years Programme (MYP) i Diploma Programme (DP).

W klasach z maturą międzynarodową IB przez pierwsze dwa lata nauki oprócz realizacji podstawy polskiej, oferujemy naszym uczniom wprowadzenie do Diploma Programme, realizując autorski kurs: IB Essentials, Strategy and Soft Skills, sztukę przemawiania, oraz kursy pisania pracy badawczej na zajęciach dot. Research, Academic Writing.

Ponadto, uczniowie w klasie II LO (czyli MYP Phase 5) realizują indywidualny projekt badawczy, Personal Project, zgodnie z wymogami IB. Projekt jest prezentowany przed społecznością szkoły i oceniany zewnętrznie przez egzaminatorów IB.

Uczniowie MYP Phase 4 i Phase 5 czyli klas I-IILO biorą udział w licznych projektach edukacyjnych i działaniach wolontariackich, których wartością dodaną jest rozumienie lokalnych i globalnych działań (global – local context). Rezultatem takiej pracy jest przygotowanie ucznia do samodzielnego i krytycznego myślenia, wyszukiwania rzetelnych informacji, umiejętności przygotowania efektywnej prezentacji swoich działań, dzielenia się swoją pracą z innymi oraz rozumienia potrzeby pracy na rzecz środowiska lokalnego, a tym samym do ścieżki z maturą międzynarodową IB.

    Uczniowie mają sprawczość – kurs CAS

    Istotną częścią procesu nauki w naszej szkole są działania na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego w ramach tzw. service learning. Uczniowie planują realne i sensowne do wdrożenia projekty edukacyjne, wolontariatu i społeczne, które wprowadzają do kalendarza szkolnego liceum, np. organizują szkolną akcję dla całej społeczności szkół Open Future, związaną z pisaniem listów w ramach działań globalnej organizacji Amnesty International. Po ich realizacji przeznaczają czas na autorefleksję w grupie lub indywidualnie, a następnie dzielą się swoimi wnioskami ze społecznością szkolną.

    Klasy z ECDL

    Szkoła umożliwia zdawanie egzaminu ECDL (European Computer Driving Licence) tj. Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy, który oprócz potwierdzenia umiejętności praktycznych uczniów jest pomocny podczas procesu rekrutacji na studia i pisania tzw. personal statement. Uczniowie regularnie biorą udział w konferencjach dot. nowych technologii Masters & Robots oraz Women in Tech w Warszawie. 

    Edukacja globalna

    Nasi uczniowie biorą udział w wizytach studyjnych, konferencjach międzynarodowych np. w International Summits w Kairze (Egipt), czy w Monako.

    Wielokulturowość: ok. 40% naszych uczniów to obcokrajowcy, nauka przez doświadczenie, dzielenie się swoim dziedzictwem narodowym to dla uczniów wartość dodana nauki w naszym liceum.

    Wysokie kompetencje językowe naszej kadry uczącej to ważna część misji naszego liceum. Nauczyciele z Polski posiadają certyfikaty Cambridge, każdy nauczyciel ukończył prestiżowe szkolenie IBDP, szkoła zatrudnia wykwalifikowanych nauczycieli tzw. native speakerów języka angielskiego i języka hiszpańskiego z różnych stron świata.

    Zespół nauczycieli specjalistów pracuje metodą znaną na całym świecie tzn.‘skoncentrowaną na rozwiązaniach’ tzw. Solution-Focused Method.